Bürkert - in uw buurt
  • Logistiek centrum
bürkert
We make ideas flow.

Bürkert verbetert de functionaliteit van ELEMENT-regelaars

Sinds de introductie van Bürkerts ELEMENT-assortiment in 2008 is het ontwerp en de werking van veel geautomatiseerde processen revolutionair veranderd, vooral hygiënische toepassingen en toepassingen die baat hebben bij een gedecentraliseerde regelstructuur. Met een continu verbeterproces heeft Bürkert onlangs de functionaliteit van de Type 869x regelaars en klepstandstellers verbeterd.

Het ELEMENT-assortiment was in eerste instantie bedoeld voor de aansturing van Bürkerts CLASSIC proceskleppen. Deze is ook in gebruik genomen als controlemechanisme van derden, met name in de drank- en levensmiddelenindustrie .en is ook in gebruik genomen als controlemechanisme voor proceskleppen van derden, vooral in de dranken- en levensmiddelenindustrie . Het ELEMENT-assortiment is hard op weg een wereldwijde standaard te worden voor dit type intelligente procescontrolekleppen en heeft de norm bepaald voor de grote producenten.

De laatste verbeteringen zijn onder andere een ATEX- en IECEx-goedkeuring voor gebruik in Zones 2/22 en 1/21,  waar sprake is van potentieel explosieve atmosferen, evenals uitbreiding van het omgevingstemperatuurbereik tot -10°C. Het aantal diagnostische functies is ook aanzienlijk toegenomen en deze apparatengroep is beter geïntegreerd in de COMMUNICATOR-tool van Bürkert,  waarmee de operationele parameters voor elke regelaar en klepstandsteller kunnen worden geconfigureerd en ingesteld.

De nieuwste diagnostische functies maken het mogelijk de status weer te geven in standaardsymbolen, in lijn met NAMUR-aanbeveling NE107, en diagnostische berichten te verzenden met binaire signalen. Daarnaast zijn er LED-lampen die de klepstatus direct zichtbaarder weergeven.

Op het gebied van communicatie is het Type 869x-assortiment te combineren met AS-i, DeviceNet en Profibus, waardoor de regelaars in een scala aan toepassingen en processtructuren kunnen worden geïntegreerd. Met dit scala aan veldbusprotocollen kunnen afzonderlijke kleppen worden verbonden met slechts één of twee kabels om terug te linken naar een lokale regelaar of een niveau hoger  naar een fabrieksbreed busnetwerk

application/pdf

Burkert improves functunality of ELEMENT controllers